Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

Πανελλαδικές: Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα έχουμε μετά το 2013, ανέφερε σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, ενώ θα προηγηθούν αλλαγές στα λύκεια.

Σύμφωνα με την υπουργό, από του χρόνου θα ενταχθεί νέο πρόγραμμα για την τάξη της πρώτης λυκείου. «Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην πρώτη λυκείου, θα φοιτήσουν σε μια δευτέρα και τρίτη λυκείου, τελείως διαφορετική. Με πολύ λίγα μαθήματα», τόνισε, διευκρινίζοντας ότι θα υπάρχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο.

Περιγράφοντας τους σχεδιασμούς του υπουργείου, η κ. Διαμαντοπούλου πρόσθεσε ότι οι μαθητές «θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα. Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο και ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, τα οποία θα ορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Αυτό όμως σημαίνει αλλαγή και στα Πανεπιστήμια. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας».

Στόχος του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την ίδια, είναι το λύκειο να γίνει «μια αυτόνομη μονάδα, όπου το παιδί ως πολίτης θα πρέπει να συμπληρώνει τη γνώση του». Όσο για τις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2011, η υπουργός είπε ότι έχει ήδη ανακοινωθεί αναδιάρθρωση όλης της ύλης, η οποία έχει μειωθεί, ενώ συγχρόνως μελετώνται αλλαγές στα μηχανογραφικά.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η κ. Διμαντοπούλου στο νέο ψηφιακό σχολείο. Συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο θα αρχίσει να λειτουργεί ένα σύστημα, σύμφωνα με το οποίο η ύλη βρίσκεται στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά από την οθόνη του υπολογιστή. «Να βλέπουν τον εκπαιδευτικό, να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις». Η αρχή για το ψηφιακό σχολείο γίνεται από τα δημοτικά στα οποία θα πάνε φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα, ενώ θα τοποθετηθούν διαδραστικοί πίνακες στην β΄τάξη γυμνασίου.

Αλλά και τα παιδιά του λυκείου θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο.

«Στόχος για τη β΄ και γ΄ λυκείου», είπε η υπουργός, «είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια. Έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουν φροντιστήριο τα παιδιά του δημοτικού και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το σύστημα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε ως νοοτροπία».

Σε ερώτημα σχετικά με την έλλειψη υποδομών στα σχολεία, η κ. Διαμαντοπούλου απάντησε: «Θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή; Εμείς θέλουμε αυτή η γενιά, να είναι μια γενιά που θα έχει στα χέρια της όλα αυτά που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί, σε παγκόσμιο επίπεδο».

Η υπουργός διευκρίνισε ότι όσον αφορά στις οικονομικές εκκρεμότητες προς τους εκπαιδευτικούς, «έχουν πληρωθεί όλοι οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές. Όπως επίσης και από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που έγινε πέρσι. Υπάρχει πρόβλημα με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του 2008 και 2009, όπως και με έναν αριθμό διδασκόντων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, γιατί έγιναν τα προγράμματα αυτά και πήραν ανθρώπους χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις και πιστώσεις αλλά και καμία νομική δέσμευση. Πάντως εξαντλείται κάθε προσπάθεια για να λυθεί το θέμα».

Τέλος, σχετικά με τη συζήτηση για τα εκπαιδευτικά κενά και τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός επισήμανε ότι τα κενά που υπάρχουν ανέρχονται στις 2.500 θέσεις. Τα 1500 είναι σε 70 ειδικότητες και τα 1000 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Απο το: http://tileorasi-hellas.blogspot.com/2010/09/blog-post_15.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου