Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

Επιστολή καταπέλτης στον Πρωθυπουργό για τον Σκαραμαγκά

Η Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Επιχειρήσεων Ναυπήγησης και Επισκευής Πλοίων Πειραιά, μέσω επιστολής προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις συνέπειες που θα υπάρξουν σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης της συμφωνίας για τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά.

Η επιστολή, του προέδρου της Ομοσπονδίας και της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, Δημήτρη Μεταξά, η οποία εστάλει στο πρωθυπουργικό γραφείο την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου επισημαίνει με χαρακτηριστικό τρόπο την σημασία για την τοπική κοινωνία, την επιχειρηματικότητα και την εθνική ασφάλεια της ολοκλήρωσης της συμφωνία για την μεταβίβαση των ναυπηγείων στην Abu Dabi Mar.

Η Ομοσπονδία καταδεικνύει με χαρακτηριστικό τρόπο τον προβληματισμό της για την δυστοκία που παρατηρείται στην ολοκλήρωση της συμφωνίας: «Εκφράζουμε την έντονη αγωνία μας για την υπέρμετρη καθυστέρηση, και τις εξελίξεις στο θέμα μεταβίβασης του ναυπηγείου Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar, γιατί ανοικτό ναυπηγείο σημαίνει δουλειά και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή, αφού συμμετέχουν ενεργά και συνδράμουν το έργο του ναυπηγείου σε όλους σχεδόν τους τομείς εργασίας».

Σε άλλο σημείο της επιστολής επισημαίνεται το αυτονόητο, δηλαδή πως «κλειστό ναυπηγείο και κλειστές δεξαμενές στερούν τη δυνατότητα δεξαμενισμού των πλοίων στον Πειραιά, κατ' επέκταση αναδουλειά στη ΝΕΖ. Οι επιχειρήσεις της καθημερινά κλείνουν και οδηγούνται σε αφανισμό με όλες τις συνεπακόλουθες δυσμενείς συνέπειες και για τους εργαζομένους, τον κλάδο και την εθνική οικονομία», ενώ υπογραμμίζεται πως «καμία αναφορά δεν γίνεται για το εμπορικό σκέλος, το οποίο κατά βάση είναι και το πλέον σημαντικό, για τη ναυτιλία, για τα πλοία, που καταπλέουν στον Πειραιά, και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη γενικότερα».

Ένα ακόμα σημείο μεγάλου ενδιαφέροντος έχει να κάνει με την παρατήρηση πως υπάρχει διάχυτος φόβος πως η συγκεκριμένη υπόθεση έχει πέσει «θύμα» μικροπολιτικών παιγνίων και στείρων κομματικών αντιπαραθέσεων. Η Ομοσπονδία αναφέρει χαρακτηριστικά πως: «Πέραν όλων των άλλων μας ανησυχεί και η δημόσια τοποθέτηση του ΥΠΕΘΑ, Ευάγγελου Βενιζέλου όπου σαφώς δηλώνει ότι για την προώθηση της σχετικής σύμβασης θα επιδιωχθεί να έχει στο Κοινοβούλιο ευρεία συναίνεση και τη σύμφωνη γνώμη και της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει ευρεία συναίνεση και θα προωθηθεί άμεσα η εν λόγω σύμβαση. Σε αντίθετη περίπτωση, ευελπιστούμε ότι δεν θα αποτελέσει λόγο η αφορμή για την κυβέρνηση να καθυστερήσει ή ακυρώσει την προωθούμενη σύμβαση.

Μία τέτοια ενέργεια, αναμφίβολα, θα είναι καταστροφική για το ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, τη ΝΕΖ αλλά και γενικότερα για την ελληνική οικονομία». Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμα πως: «Δεν έχει κανείς δικαίωμα να προωθεί προσωρινές ή μεσοβέζικες λύσεις χωρίς να λάβει υπόψη του την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, και τις δυσμενείς επιπτώσεις για αυτόν». Εν κατακλείδι, η επιστολή κάνει έκκληση στον Έλληνα πρωθυπουργό να ενσκήψει προσωπικά στο εν λόγω ζήτημα και να δώσει μία αποφασιστική λύση: «Παρακαλούμε λοιπόν να δώσετε οδηγίες για τον υπεύθυνο χειρισμό και με συνέπεια του όλου θέματος του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, με σίγουρες και μακροχρόνιες λύσεις, στην ομαλή παράδοσή του, ολόκληρου και όχι κουτσουρεμένου στους υποψήφιους αγοραστές.

Με τον τρόπο αυτό θα επανέλθει η ελπίδα επιβίωσης και καλύτερων ημερών στο κλάδο των ναυπηγοεπισκευαστών, η δε κυβέρνηση και ο τόπος να μη χάσουν την τελευταία, ίσως ευκαιρία σοβαρού επενδυτή για το Σκαραμαγκά». «Δεκαοκτώ χρόνια μετά την εμφάνιση των πρώτων προβλημάτων στον κλάδο» αναφέρεται στην επιστολή και «ύστερα από χρόνια πορεία συζητήσεων και μεγάλων υποσχέσεων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, καταφέραμε, τη μεγαλύτερη πηγή οικονομίας της χώρας και ιδιαίτερα της πόλης του Πειραιά και των γύρω περιοχών της, να την κλείσουμε.

Η μεγαλύτερη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη δεν έχει ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Οι πλοιοκτήτες και ιδιαίτερα οι Έλληνες, δεν φέρνουν πια τα πλοία τους στην Ελλάδα για να τα επισκευάσουν. Προτιμούν οποιανδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο, εκτός από την πατρίδα τους. Η πολιτική που έχει λειτουργήσει έως τώρα για τον κλάδο, είναι κάθετα αρνητική».

Η θλιβερή αυτή εικόνα συμπληρώνεται με την υπενθύμιση πως εδώ και 15 μήνες τα Ναυπηγεία ουσιαστικά δεν λειτουργούν: «δημιουργώντας επιπλέον μεγαλύτερο πρόβλημα τη στιγμή που το εμπορικό μέρος των επισκευών και των δεξαμενών δεν λειτουργεί. Τέσσερις δεξαμενές δεν λειτουργούν οι οποίες είναι πόλος έλξης πλοίων για δεξαμενισμό και παράλληλα και άλλων εργασιών. Είναι δεδομένο ότι Ν/Ζώνη δεν υπάρχει εάν δεν υπάρχουν τα μεγάλα ναυπηγεία και το αντίθετο. Είναι σχέση αλληλένδετη». Η πραγματικότητα είναι σκληρή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, το 70% των 480 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, έχουν να βάλουν δουλειά πάνω από 15 μήνες.

Ο Δ. Μεταξάς επισημαίνει στην επιστολή την κρισιμότητα της κατάστασης υπογραμμίζοντας πως «εδώ και 11 μήνες εισπράττουμε υποσχέσεις. Σήμερα στο όνομα της κρίσης, και που απεγνωσμένα η κυβέρνηση ψάχνει να βρει οικονομικούς πόρους, τη μεγαλύτερη δραστηριότητα που αφορά τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, συνεχίζει να την απαξιώνει. Για ύστατη φορά κάνουμε έκκληση στη κυβέρνηση για να σωθεί ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής, να σταματήσει τις υποσχέσεις και να κάνει πράξεις όλα όσα κατά καιρούς έχουν εξαγγελθεί».

Η μόνη δε λύση στον γόρδιο αυτό δεσμό είναι η επίλυση της εκκρεμότητας αναφορικά με την ιδιοκτησιακό καθεστώς των ναυπηγείων καθώς και η εκπόνηση από την ελληνική κυβέρνηση μίας μακρόπνοης στρατηγικής για την αναζωογόνηση ενός κλάδου ο οποίος για δεκαετίες αποτελούσε την υπερηφάνεια των Ελλήνων:

«Κυρίως όμως για την προσέλκυση εργασιών που αποτελεί το φάρμακο για την αντιμετώπιση της διαμορφωμένης μέχρι σήμερα κατάστασης αλλά και για τη μελλοντική προοπτική του κλάδου, ώστε πολιτεία, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι να ξανακάνουμε τη Ν/Ζώνη Πειραιά - Περάματος πηγή ζωής για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της περιοχής με τεράστιο όφελος για την εθνική μας οικονομία».

Πηγή:http://kontiloforos.blogspot.com/2010/09/blog-post_8142.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου