Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

2010 Opel GTC Paris Concept




* Γλυπτική Τέχνη: Συναρπαστικές αναλογίες και δυναμικές καμπύλες
* Γερμανική Μηχανολογία: 213 kW/290 hp 2.0 Turbo DI, προσαρμοζόμενη ανάρτηση FlexRide
* Προσιτό όνειρο: Το εφικτό dream car
* Εξέλιξη υψηλών ταχυτήτων: Το πρωτότυπο προβάλλει μία μάρκα σε πλήρη δράση

Paris/Rüsselsheim. Το πρωτότυπο GTC Paris ενσαρκώνει το πάθος της Opel: Αποστολή του είναι να προβάλλει πώς η Opel μπορεί να ‘απογειώσει’ τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της δημιουργώντας μία πολύ σπορ και συναισθηματική πρόταση.

Το GTC Paris σχεδιάστηκε σαν καλαίσθητο σαν γλυπτό με καμπύλες, δυναμικές γραμμές. Ταυτόχρονα είναι ένα προϊόν Γερμανικής ακρίβειας και ενισχύεται με τεχνικές καινοτομίες όπως ένας βενζινοκινητήρας 2.0 Turbo άμεσου ψεκασμού, μία νέα έκδοση του πλήρως προσαρμοζόμενου συστήματος ανάρτησης FlexRide και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μπροστά.

Το τρίθυρο σπορ hatchback είναι αυθεντικό αλλά σπορ, απλό αλλά εκφραστικό και ταυτόχρονα τολμηρό. Σε απόλυτη αρμονία με το DNA της Opel, είναι ένα εφικτό dream car, εμπνευσμένο για να προβάλει μία μάρκα γεμάτη ενέργεια. Αυτή την αίσθηση αποπνέει η ζωηρή εξωτερική απόχρωση Liquid Metal Red.

Αμέσως μετά τη νέα γενιά του Astra Sports Tourer που κάνει επίσης ντεμπούτο στο... Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το GTC Paris προβάλλει το όραμα της Opel που θα αποτελέσει το επόμενο τολμηρό βήμα στη νέα προϊοντική γκάμα της.

Εξωτερική σχεδίαση: Μυώδεις γραμμές παραπέμπουν στους τένοντες ενός σπρίντερ

Με μήκος 4,46 m, το GTC Paris έχει το τέλειο μέγεθος για μικρομεσαίο σπορ αυτοκίνητο αλλά χωρά μέχρι πέντε επιβάτες. Στην προφίλ άποψη, οι σχεδιαστές μεγιστοποίησαν τη γοητεία του περιορίζοντας τον αριθμό των γραμμών στο GTC Paris. Τρεις ισχυρές γραμμές δημιουργούν ένταση και πλαστικότητα. Η λεπίδα- στοιχείο ταυτότητας της Opel χρησιμοποιείται με τον τρόπο που είδαμε για πρώτη φορά στο Insignia – μία κομψή, έντονη πτυχή κατά μήκος του μαρσπιέ. Μία δεύτερη γραμμή εκτείνεται από τη λαβή της πόρτας προς τα πίσω, τονίζοντας το εντυπωσιακό στήσιμο του αυτοκινήτου και κατανέμοντας τις επιφάνειες μεταξύ κομψού κάτω τμήματος και φαρδιών ‘ώμων’. Η τρίτη γραμμή που ακολουθεί την καμπύλη της οροφής έχει φινίρισμα βουρτσισμένου αλουμινίου, τονίζοντας το σχήμα των παραθύρων και οδηγώντας το βλέμμα σε μία ανάγλυφη ενσωματωμένη αεροτομή.

Οι ‘ώμοι’ αποτελούν και το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Opel GTC Paris. Η πιο φαρδιά περιοχή θυμίζει την αθλητική κορμοστασιά ενός μπουλντόγκ, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μία πολύ αποφασιστική παρουσία στο δρόμο. Η γραμμή από την κολόνα C σβήνει αρμονικά στην πίσω πόρτα αγκαλιάζονται και την πίσω αεροτομή που ενσωματώνεται έξυπνα ως οπτική συνέχεια της γραμμής οροφής.

Το εμπρός τμήμα είναι καθαρό και δυναμικό με τη γνώριμη κεντρική πτυχή της Opel. Αναδεικνύεται από τους λεπτούς προβολείς που θυμίζουν μάτια αετού και πλαισιώνουν τη χρωμιωμένη μπάρα με το σύμβολο της μάρκας και τη χαρακτηριστική κάτω τραπεζοειδή γρίλια, δείγμα του σπορ ταμπεραμέντου του. Ένα ακόμα τυπικό στοιχείο Opel, τα φώτα ημέρας LED υπογραμμίζονται με χρωμιωμένα ένθετα που από μόνα τους αποτελούν στοιχεία υψηλής αισθητικής και διακρίνονται πίσω από διαφανή κρύσταλλα. Η νέα τραπεζοειδής μάσκα αποτελεί στοιχείο ταυτότητας Opel, αλλά είναι πλέον ανεξάρτητη από τη χρωμιωμένη μπάρα ενώ τοποθετείται χαμηλότερα για μία πιο αγωνιστική αίσθηση.

Το μεγάλο πλάτος τονίζεται στο πίσω τμήμα όπου οι διαστάσεις του αυτοκινήτου τα καθιστούν ακόμα πιο επιβλητικό. Αυτό επιτείνεται με τα πίσω φώτα LED, τα οποία αναμμένα δημιουργούν ένα ευδιάκριτο σχήμα ‘φτερού’ που κάνει τα νέα μοντέλα Opel να ξεχωρίζουν τη νύχτα.

Η αεροδυναμική των ζαντών 21-ιντσών βελτιστοποιείται με ένθετα από ανθρακονήματα που φιλοξενούν τα κεντρικά καπάκια.

Λειτουργικό ταμπλό οδηγού

Απηχώντας τις ρέουσες, απλές φόρμες του αμαξώματος, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εσωτερικού του GTC Paris είναι καμπύλες γραμμές και σχήματα καθώς και η τολμηρή χρήση υφάσματος. Το εσωτερικό είναι επικεντρωμένο στον οδηγό με έντονες χρωματικές αντιθέσεις. Ενώ το κάθισμα του οδηγού είναι κόκκινο με μαύρη ταπετσαρία, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού συνδυάζουν μαύρο charcoal με κόκκινες ραφές. Η φράση που ενέπνευσε τους δημιουργούς αυτοκινήτου, ένα απόσπασμα από τη διάσημη νουβέλα του Richard Bach, Jonathan Livingston Seagull “και η ταχύτητα ήταν αυθεντική ομορφιά” είναι χαραγμένο με λέιζερ και καλλιγραφικούς χαρακτήρες στο κάθισμα.

Σπορ μπάκετ καθίσματα σχεδιάστηκαν ειδικά για το GTC Paris. Οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειές τους αλλά και η σχεδίασή τους αναδεικνύουν άριστα το δυναμικό πνεύμα του αυτοκινήτου, ενώ τονίζονται περαιτέρω από τα ένθετα σε χρώμα τιτανίου και τα μαύρα πλέγματα, αντιγράφοντας το σχεδιαστικό θέμα που είδαμε στα ένθετα από ανθρακονήματα των τροχών.

Το μικρό μαύρο δερμάτινο αγωνιστικό τιμόνι περιλαμβάνει μεταλλικά ένθετα. Στο ταμπλό επαναλαμβάνονται τα στοιχεία του ‘φτερού’ και της ‘λεπίδας’. Στην περίπτωση αυτή, το θέμα της λεπίδας εκφράζεται σε λεπτομέρειες όπως το σχήμα των λαβών θυρών από γυαλιστερό χρώμιο και το πλαίσιο του επιλογέα. Το στοιχείο του φτερού είναι άμεσα εμφανές στο ζεστό, φιλόξενο ταμπλό που αγκαλιάζει τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων. Διαγράφει ένα τόξο στην καμπίνα και καταλήγει στα πάνελ των θυρών.

Η ομάδα σχεδίασης της Opel χρησιμοποίησε δέρμα και μικροΐνες για τα καθίσματα, βελούδινες μοκέτες στο πάτωμα και ανάγλυφο μαύρο ταμπλό. Αυτά τα κλασικά υλικά έχουν μία σύγχρονη αισθητική όχι μόνο λόγω της επιλογής των αποχρώσεων αλλά λόγω της χρωματικής αντίθεσης των ραφών.

Η Γερμανική Μηχανολογία προσφέρει υψηλή ισχύ 213 kW/290 hp μέσω του 2.0 Turbo

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Opel που ‘υπαγορεύει’ υπερσυμπίεση για αποδοτικές επιδόσεις, το GTC Paris χρησιμοποιεί ένα μικρού κυβισμού, τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα twin-scroll με άμεσο ψεκασμό – ένα κορυφαίο 2.0 Turbo με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο ισχυρός κινητήρας παράγει 213 kW/290 hp, ενώ ο διπλός χρονισμός εκκεντροφόρων και οι δύο αντικραδασμικοί άξονες αποτελούν τη βάση για τις εντυπωσιακές επιδόσεις του. Επιπλέον, ένα Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης βοηθά στον έλεγχο της πρόσφυσης χωρίς να περιορίζεται η ροπή του προηγμένου turbo.

Οι συναρπαστικές επιδόσεις επιτυγχάνονται με σεβασμό στο περιβάλλον: η τεχνολογία Start/Stop διατηρεί χαμηλά τα επίπεδα εκπομπών ρύπων και κραδασμών σε συνθήκες πόλης. Έτσι το GTC Paris παραμένει οικονομικό, παρά τον σπορ χαρακτήρα του.

Καινοτόμες τεχνολογίες αυξάνουν τις επιδόσεις

Οι καλύτερες τεχνολογίες μικρομεσαίου μοντέλου Opel αποκτούν σπορ διάσταση στο GTC Paris. Το πλαίσιο υιοθετεί ειδική σχεδίαση με πολύ μεγάλο πλάτος. Εκτός από το εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, περιλαμβάνει ημιάκαμπτο άξονα με αποκλειστικό σύνδεσμο Watt πίσω και μία ανανεωμένη έκδοση της προσαρμοζόμενης ανάρτησης FlexRide.

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας που βελτιώνεται από τον έξυπνα τοποθετημένο σύνδεσμο Watt συντελεί...




Διάβασε περισσότερα στο autocarnet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου